loading...

نقد و بررسي سريال و فيلم

نقد و بررسي تخصصي فيلم و سريال

بازدید : 220
پنجشنبه 24 مهر 1399 زمان : 16:57

jocker بار دیگر با درخششی خیره‌کننده وارد پرده سینما‌ها شد. تاد فیلیپس کارگدان کمدین، این بار توانست که در یک ژانر کاملا جدید هم، توانایی خود را در کارگردانی نشان دهد. البته که بازی بی‌نظیر خوانی فینیکس در نقش جوکر هم تاثیر بسزایی در این موفقیت داشت. ایفاگری نقش جوکر نیز قصه عجیبی در هالیوود دارد. بازیگرانی که در قالب این کاراکتر فرو می‌روند، همگی از حال و هوای عجیب روزهایی که لباس و نقاب دلقک دیوانه را برای دوران فیلمبرداری به تن داشتند می‌گویند. جنونی که جوکر در ذات خود دارد، به هر طریقی شده به بازیگر او هم می‌رسد؛ حتی اگر این نقش مانند فیلم «جوخه خودکشی» ضعیف پرداخته شده باشد.

طنز یا تراژدی؟

جوکر یک شخصیت کمیک تاریخی است اما در دوران مدرن جنون او، وی را تبدیل به یک عنصر تراژیک در داستان‌ها کرده است. تنهایی، مهجوریت و ناسازگاری او با جامعه مکانیکی و از خود بیگانه مدرن، پیرنگ قصه‌هایی با حضور جوکر را تشکیل می‌دهد. جوکر پلید است و سیاهی تمام زندگی‌اش را گرفته و از کشتن پدر و مادری جلوی فرزندش و یا له کردن یک پسر نوجوان زیر مشت و لگدش ابایی ندارد. تیم او به دختر رییس پلیس شهر تجاوز می‌کند و او را علیل می‌کند و فیلم‌های این تجاوز را برای پدر دختر جوان به نمایش می‌گذارد. او دو کشتی پر از جمعیت آدم را بمب‌گذاری می‌کند و ساکنین هر دو کشتی را به جان هم می‌اندازد تا دیگری را از بین ببرند و در طی سرقت از یک بانک، تقریبا تمام همدستانش را می‌کشد تا پول‌ها به خودش برسد. این‌ها بخشی از اقدامات شرورانه این کاراکتر است و با مرور کردن آنها به این نکته پی می‌بریم که جوکر برای تمامی دنبال کنندگانش یک شخصیت منفی است و نه لزوما یک شخصیت برخاسته از کاغذهای کتاب‌های کمیک.

در نسخه 2019 از فیلم جوکر، جوکر اسم دارد و نام وی آرتور است. آرتور و مادرش در وضعیت اقتصادی بغرنجی هستند و درآمد چندرغاز آرتور زندگی را برای آنها سخت کرده است. مادرش ولی زمانی در کاخ توماس وین (پدر بروس وین یا همان بتمن خودمان که در اینجا کودکی بیش نیست) خدمت می‌کرده و با ارسال نامه‌هایی به این ثروتمندترین شهروند شهر گاتهام (شهر فرضی که داستان‌های بتمن در آن جریان دارد) از او طلب کمک دارد. آرتور از این کار مادرش خوشش نمی‌آید اما نمی‌تواند مانع او هم بشود و از آنجایی که نامه‌ها هم سالهاست که بی‌جواب مانده‌اند، بیخیال گیر دادن به مادرش شده است.

آرتور از خدمات درمانی دولت استفاده می‌کند و هر از گاهی پیش یک روانشناس می‌رود. او آدم چندان نرمالی نیست و مشکلاتی دارد که مهمترین آنها به خندیدن بی‌اراده با صدای بلند برمی‌گردد. خنده‌های آرتور حالتی عجیب و غریب دارند و در طول فیلم متوجه می‌شویم که صرفا در زمان‌های خنده‌دار پیش نمی‌آیند بلکه آرتور با کمک این خنده‌های مسخره و مضحک، هم گریه می‌کند و هم اعتراض و هم فریاد خشم سر می‌دهد. آرتور هیچ حسی به جز این خنده‌‌های فریکی ندارد و تقریبا تمام کنش واکنشات خود را در آن خلاصه کرده است. او اما کارتی به همراه خود دارد که در آن نوشته: خنده‌های من به خاطر بیماری‌ام است و لطفا خودتان را اذیت نکنید و مرا ببخشید.» این کارت برای زمانی است که مردم از دست او شاکی می‌شوند و او با دادن کارتش به آن‌ها، مردم را از بیماری‌اش آگاه می‌کند.

آرتور تنها، تک و طرد شده است. او از محبت انسانی و معاشرت با آدم‌ها دور افتاده است. آرتور سرکوب شده زندگی روزانه خود را می‌گذراند و هر روز بیش از پیش احساس تنهایی و ناتوانی می‌کند. او در این بین عاشق یک کمدین تلویزیونی به نام مورای فرانکلین است و دوست دارد یک روز در برنامه او شرکت کند و همگان را به تحسین وادارد. از آنطرف اما شوی شبانه فرانکلین از محبوبترین برنامه‌های گاتهام است و هرکسی نم‌یتواند به همین راحتی در آن شرکت کند.

تفاوت جوکر خوانی فینیکس و تاد فیلپس با جوکرهای پیش از این در مرعوب شدن شخصیت جوکر در میان سیستم بی‌روح زمانه است. جوکر 2019، دیگر باهوش، زرنگ و آزاردهنده نیست. او مظلوم، تنها و بی‌پناه است که خشونتش تنها پاسخی به امور اطرافش است. بدون هدفی در جهت تغییر جهان. شاید بتوان ناامیدی واقعی را در این نسخه از جوکر بهتر از هر زمان دیگری فهمید.

بازدید : 245
11 زمان : 1399:2

در فيلم جان ويك اصلحه‌هاي خيلي بيشتر از شخصيت‌هاي اصلي داستان براي گفتن حرفي دارند. جان ويك در اين فيلم همچون يك فرشته مرگ ظاهر مي‌شود كه در ادامه به نقد و بررسي روند داستان مي‌پردازيم. در اين قسمت نقد ما بيشتر با گذشته جان آشنا مي‌شويم كه تعدادي از عناصر شخصيت او را براي ما افشا مي‌كند. در حالي كه در اين مسير او در حال مبارزه و زد و خورد با هر كس كه بر سر راهش قرار مي‌گيرد است. جان ويك مانند مترسكي است كه اكنون و در قسمت سوم مقدار زيادي بايد مشت و لگد ها، چاقو خوردن، تير خوردن و به اين ور و آن ور پرت شدن را تحمل كند و ما بايد او را در اين وضعيت ببينيم. جان ويك احتمالا سرسخت‌ترين آدم تاريخ باشد. نه براي اين كه هيچكس مثل او نمي‌تواند آدم بكشد. بلكه چون او مي‌تواند آن‌قدر كتك بخورد و سپس روي پايش بايستد تا اين كه در مبارزه پيروز شود. او مانند راكي بالبواي قاتل‌ها است.

وقايع پارابلوم پس از «جان ويك : بخش دو» اتفاق مي‌افتد و روز‌هاي سياه و خونين جان ويك را پس از ناديده گرفتن قوانين High Table روايت مي‌كند. سفر نفس‌گير او براي زنده ماندن و پيدا كردن راهي براي راست و ريست كردن اوضاع با «هاي تيبل»، در كوچه‌هاي كوچك و كثيف، ساختمان‌هاي محرمانه، صحنه‌هايي آن طرف مرزها و در نهايت بازگشت به … . بهتر است خودتان ببينيد.

مرگ كسب و كار جان ويك است!

مضاف بر اكشن ديوانه‌وار، يكي ديگر از فاكتور‌هايي كه طرفداران فرنچايز جان ويك آن را تحسين مي‌كنند، دقت به جزييات فرهنگي است و قسمت سوم اين مجموعه، اين‌جا نيز آن‌ها را نااميد نخواهد كرد. قوانين سرّي، روش‌هاي سيستماتيك، تكنولوژي قديمي در كنار واژه‌هاي تجاري پيش پا افتاده و قديمي‌اي مثل «قاضي» كه زمينه‌اي تاريك و باحال را به اين قسمت مي‌دهند، اين مجموعه فيلم را بيش از پيش به به سمت واقعيتي حاد و افسانه‌اي پيش مي‌برد. از مد‌ افتاده بودن در دنياي جان ويك معنايي ندارد. جايي كه نيرو‌هاي نظامي شبيه جنبه‌اي از هنر هستند ولي كاغذبازي با لوله‌هاي انتقال با هوا، سكه‌هاي باستاني و مطبوعات كاغذي همگي مورد استفاده‌هاي مهم دارند.

كيانو ريوز يك بار ديگر صحنه را در قله همدردي آدم‌بد‌ها و آدم‌هاي خوب و با ارائه يكي ديگر از نمايش‌هاي قدرتمند و احساسي‌اش، حتي وقتي كه يكي از فيزيكي‌ترين نقش‌هاي عمرش را دارد، از آن خود مي‌كند. با اين حال جان ويك يكي از برترين اكشن‌هاي تاريخ را ارائه مي‌كند. قسمت سوم كشت و كشتاري بي‌رحمانه در صحنه‌هاي اكشن را ارائه مي‌دهد كه هر صحنه‌ي آن به اندازه صحنه‌ي قبلي زيباست. هيچ چيزي وجود ندارد كه جان (و البته دشمنانش) نتوانند از آن براي كشتن يكديگر استفاده كنند. از دستان خالي، تفنگ، شمشير و چاقو گرفته تا كتاب و كمربند و حيوانات و حتي نيروي جاذبه، همگي مانند ابزاري كشنده مورد استفاده قرار مي‌گيرند. براي مردن در اين فيلم ميليون‌ها راه مختلف وجود دارد كه بعضي از آن‎ها با واكنش “آيا آن‌ها واقعا اين كار را كردند؟” هواداران، كه البته از پيش انتظارش را داشتند، همراه خواهد شد. تمام بخش‌هاي اكشن فيلم بر وحشي‌گري احمقانه بخش قبلي بنا شده است. اما يك صحنه به خصوص در كازابلانكا است كه گيمر‌ها مخصوصا از وجود آن ذوق‌زده خواهند شد.

«جان ويك : قسمت سوم» (Review John Wick in Rogerebret) در حال ساخت دنيايي پر رمز و راز براي بيننده و مخاطب است و در اين راه خوب پيش مي‌رود. اما ايرادي كه به آن وارد است، كه چند صحنه بعد از هر افشاگري و حقيقتي كه گفته مي‌شود، حقايق پيشين همگي زير سوال مي‌روند و به چالش كشيده مي‌شوند.

چه كساني جان ويك را همراهي خواهند كرد؟

يكي از محوري‌ترين شخصيت‌هاي جديد، سوفيا هال بري است. به عنوان يك دوست/دشمن قديمي، بري با مكالمات و بده‌بستان‌هاي هم خنده‌دار و هم جدي، تاثير بسيار زيادي در داستان فيلم (Review John Wick in thegurdian) دارد و بيننده را به تحسين وا مي‌دارد. با اين وجود بري را زياد در فيلم نخواهيد ديد و انتظار بي‌جايي نداشته باشيد.

وراي شخصيت اصلي، در پارابلوم، شاهد برگشتن شخصيت‌هاي پرطرفدار مجموعه نيز هستيم. رييس هتل كانتيننتال، وينستون (با بازي يان مك‌شين)، باوري كينگ مغرور ولي منطقي (با بازي عالي لارنس فيشبورن) و مستخدم باوفا و مصمم، چرن (با بازي لنس رديك، كه در اين قسمت سرسخت‌تر از هميشه است) و شخصيت‌هاي جديدي كه در اين قسمت به بيننده معرفي خواهند شد، همگي اين شخصيت‌ها به نوبه خودشان تاثير زيادي در فيلم مي‌گذارند و بي‌كار نيستند.

در حالي كه اين مجموعه بررسي فيلم، به سمت نامعلومي پيش مي‌رود، تمام اين شخصيت‌هاي جديد و قديمي در اكشن و دنياي سنتي و نظام‌مند «جان ويك : قسمت سوم – پارابلوم» دست به دست هم داده‌اند تا روي معضلات جديد جان ويك با بازي كيانو ريوز نوري تازه بتابانند.

در همين حين، انجليكا هيوستون، در نهايت سرگرم‌كنندگي، نقش يك مامور روس را كه شناختي عالي از جان ويك دارد (اگرچه او را آن‌قدر دوست ندارد كه به خاطرش بميرد) و طبيعتي اردوگاهي دارد را در آغوش مي‌گيرد. جروم فلين (كه در سريال بازي تاج و تخت با نام بران مي‌شناختيمش) نقشي كوچك ولي بسيار محوري دارد چون جان از او كمك مي‌خواهد. اما بزرگترين مرد نمايش، مارك داكاسيوس است كه نقش زيرو، قاتل اصلي قسمت سوم را ايفا مي‌كند. جان ويك تبديل به چنان قهرمان زيرزميني‌اي شده است كه طرفدار پيدا كرده است. زيرو در ميان آن‌ها است. همين موضوع باعث مي‌شود كه صحنه‌هايي كه زيرو در آن حضور دارد، با وجود تمام خشونت و خون‌ريزي با كمي سبك‌سري همراه باشد.

نتيجه گيري

ملغمه‌اي پر از بخش‌هاي جذاب و قتل‌هاي وحشيانه، در حالي كه عناصر جديدي را به دنيايي با شرايط بغرنج و زيرزميني اضافه مي‌كند، باعث شده است كه طرفداران سري جان ويك از اين قسمت فرنچايز لذت ببرند. نقد فيلم جان ويك : قسمت سوم – پارابلوم» شخصيت اصلي‌اش را به نقاط حساس كم آوردن و دوباره بازگشتن پيش مي‌برد و به مخاطب اطلاعات بيشتري از گذشته او ارائه مي‌دهد. در حالي كه جان ويك در ماجراجويي‌اش مي‌خواهد كه خودش را نجات بدهد يا حداقل هنگام تلاش‌كردن كشته شود، اكشن خون‌آلود و سطح بالاي آن و مفاصل احساساتي داستان همچنان قدرتمند باقي مي‌مانند.

بازدید : 167
11 زمان : 1399:2

با وجود نقد و بررسي‌هايي كه براي سريال‌ها انجام مي‌شود، كارگردان و تهيه كننده فيلم‌ها در تلاش هستند تا بهترين كار را براي بينندگان خود ارائه دهند. با توجه به اين‌كه نقد سريال تاثير بسزايي در فروش سريال خواهد داشت، اهميت آن براي همگان مشخص است. در اين بررسي ها و كاوش ها با دنيايي از فيلمهاي ايراني و خارجي آشنا مي‌شويد و به تمامي اسرارهاي فيلم پي مي‌بريد. در سايت نقد فيلم مي‌توان به بررسي جديدترين فيلمهاي ايراني و جديدترين فيلم هاي هاليوود پرداخت و حتي اقدام به دانلود فيلم هاي هاليوودي و فيلم هاي ايراني كرد. امروزه حتي مي‌توان در بعضي از حوزه‌ها به نقد سينما پرداخت و با سايت نقد و بررسي همه آنها را تحليل كرد.

تحليل و دانلود فيلم هاي هاليوودي

با خواندن نقد سريال فرنچ، نقد سريال lost (سريال لاست)، نقد سريال بريكينگ بد، سريال تاج و تخت، سريال وايكينگ ها، سريال westworld، فيلم فرار از زندان و جديدترين فيلم هاي خارجي مي‌توان به تمامي تيزبيني و دقت منتقدين پي برد. فيلم هاي هاليوودي از فيلم game of thrones (فيلم بازي تاج و تخت)، گرفته تا فيلم لاست در سايت نقد و بررسي فيلم موشكافي شده و تمامي جزئيات فيلم ها بيان شده است. براي مثال فصل 6 سريال game of thrones (سريال بازي تاج و تخت فصل 6) جزئيات زيادي را از يك جامعه به مردم نشان مي‌دهد. بازي تاج و تخت شخصيتهاي داستان را به زيبايي به تصوير مي‌كشد و تحليل فيلم را براي منتقد جذاب مي‌كند. در نقد سريال خارجي (Review Series in MRQE) منتقد سعي مي‌كند تا تمامي مسائل حاشيه اي را بيان كند تا خواننده بتواند تصوير خوبي از نقد فيلم خارجي داشته باشد. براي اينكه بتوانيد درك بهتري از نقد فيلم ها داشته باشيد در صورت نياز مي‌توانيد فيلم ها را دانلود كنيد. دانلود سريال 24، دانلود سريال card of house (دانلود سريال خانه پوشالي)، دانلود سريال فرار از زندان، سريال بازي تاج و تخت، سريال ساختمان پزشكان و ... تصوير بهتري از نقد را به خواننده الهام مي‌كند.

نقد فارسي فيلم ها

امروزه افراد زيادي علاقمند به دانلود كليپ هاي كره اي هستند و اقدام به دانلود كليپ عاشقانه كره اي مي‌كنند. كليپ كره اي نماشا بيشترين دانلود را دربين ساير سريال ها داشته است. شايد با ورود به سايت‌هاي نقد و بررسي فيلم تصور كنيد كه فيلم كره اي محبوبيت زيادي در ميان همه افراد دارد. اما بهتر است بدانيد كه نه تنها سريالهاي كره اي بلكه بيشتر سريال هاي خارجي جذاب هستند و محبوبيت خاصي بين افراد دارند. امروزه در فيلم هاي كره اي مي‌توان با سبك جديدي از كارگرداني و نويسندگي آشنا شد كه تمامي آنها در تحليل و بررسي فيلم ها مشخص مي‌شوند. با بررسي بيشتر سايت ها مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه دانلود سريال كره اي پزشكان، فيلم عاشقانه كره اي، عاشقان ماه و .. بيشترين ميزان دانلود را داشته است و از سريال هاي محبوب بوده است. امروزه در دنياي فيلم هاي سينمايي و سريال ها همواره افراد زيادي فعاليت دارند و به نقد فيلم ايراني (جديدترين فيلم هاي ايراني) و فيلم خارجي (جديد ترين فيلمهاي هاليوود) مي‌پردازند. نقد فيلم فارسي يا همان نقد فيلم ايراني از حوزه‌هاي مورد علاقه بيشتر منتقدين مي‌باشد و مانند ساير سالها در نوروز 95 فيلم هاي زيادي مورد نقد و بررسي (Review Series and movies in Rottontomatoes) قرار گرفت. در اين بين مي‌توان نقد بهترين فيلم هاي روز دنيا مانند فيلم هاي كره اي مشاهده كرد و اين فيلم هاي كره اي زيبا را دانلود كرد. خوشبختانه سايت ها فرصت دانلود فيلم هاي كره اي را براي علاقمندان فراهم كرده‌اند و مي‌توان آنها را با حجم كم دانلود كرد. براي مثال مي‌توان سريال نماشا كره اي، فيلم كره اي وارثان، سريال جومونگ، سريال كره اي عاشقانه، سريال نسل خورشيد و ... را در بعضي از سايت هاي نقد فيلم دانلود كرد.

نقد و بررسي فيلم هاي ايراني و فيلم هاي نوروز 95

نقد و بررسي سريال فيلم فروشنده، سريال تنهايي ليلا، سريالهاي نوروز 95، سريال رستگاران، سريال نفس گرم، سريال زمانه، سريال يلدا، سريال پريا و ... در سايت نقد فيلم ايراني موجود است و حتي مي‌توان خلاصه فيلم فروشنده، خلاصه شهرزاد و خلاصه بهترين سريال هاي ايراني را در آن مطالعه كرد.

در صورتي كه علاقه به خواندن نقد و بررسي سريال ها ايراني و انواع سريال خارجي داريد مي‌توانيد وارد سايت نقد و بررسي سريال شويد و با دنياي رازآلود سريال ها و فيلم ها آشنا شويد و به منظور اصلي نويسنده پي ببريد.

سينماي ايران در طي سال ها سعي كرده است تا بهترين فيلم ها را در اختيار بيننده ها قرار دارد. يكي از كارگران‌ها و بازيگران محبوب اين عرصه پيمان معادي است كه در سايت هاي مختلف نقد و بررسي جديدترين فيلم هاي سنمايي ايراني ديده مي‌شود و تمامي شخصيت‌هاي آن را به طور كامل بيان مي‌كنند. جديدترين سريال ايراني كه در ميان همه افراد محبوب مي‌باشد سريال شهرزاد است. نقد سريال (Review Series in firstpost) شهرزاد تمام داستان را به طور كامل با جزئيات بيان مي‌كند. داستان فيلم شهرزاد ببيننده را چنان مجذوب خود كرده بود كه دائما بييننده اين سوال را مي‌پرسيد كه «آخر سريال شهرزاد چي ميشه». كارگردان پايان داستان سريال شهرزاد را بسيار خوب جلوه داده بود و به طور كامل همه چيز را بيان كرده است.

ويژگي حائز اهميت درباره سريال « چرنوبيل » توجه به نور و رنگ ها در سريال است كه با دقت فراوان انجام شده و جزئيات بسياري در آن رعايت شده است. مانند اغلب فيلمها و سريالهايي كه داستان آن به نوعي به اتحاد جماهير شوروي و فضاي خفقان آور آن دوران مربوط مي شود، در اينجا نيز خالقين سريال از رنگ هاي روشن در سريال استفاده نكرده اند و حتي زماني كه داستان در روز سپري مي شود ما شاهد حسي تلخ و مرده در سريال هستيم كه به تبعيت از فضايي كه بحران چرنوبيل در آن شكل گرفت بوجود آمده است. توجه سازندگان سريال به جزئيات نورپردازي و رنگ محيط سريال باعث مي شود تا مخاطب به راحتي با فضاي قصه ارتباط برقرار نمايد.

نقد و بررسي فيلم هاي سينمايي و سريالي بيننده را دنياي ديگري آشنا مي‌كند و مخاطب به داستان واقعي پي مي‌برد. در نقد فيلم هاي روز دنيا از مي‌توان با جديدترين فيلم هاي ايراني و خارجي آشنا شد و گستره ديد خود بالاتر برد. براي مثال سريال تاج و تخت يكي از جديدترين فيلم هاي هاليوودي است كه در سايت هاي مختلف به نقد و بررسي آن پرداخته شده است. كارگردان با دقت بسيار بالايي تمام جزئيات فيلم را در قسمت هاي مختلف بيان كرده است و در قسمت ششم سريال game of thrones نيمي از حقيقت‌ها برملا مي‌شود.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 1578
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی